Status ; I HOPE YOU LIKE THIS TEMPLATE. DONT REMOVE CREDITS!
Beautiful Flowers
no topic
Wednesday 29 February 2012 | 09:49 | 0 Rain[s]
pusake mazlan bin sulaiman :(

aku ada papa tapi dah menginggal . aku ada mak tapi tak pernah duduk dengan mak . ! sepanjang umur aku 16 tahun dekat dunia nie hanye 4 tahun sahaje aku duduk dengan mak aku . waktu umur 1 dan 2 tahun and tingkatan 1 dan 2 . selebihnye aku duduk dengan nenda kat kg . nenda lah segalaney bagi aku . dia jage makan minum aku . dia ajar aku erti kehidupan . dia bagi aku kasih sayang . dia buat aku gembire kadang kala sampai aku anggap dia lah segalenye , dia lah mak bapak aku . tak de orang lain kat dunia nie aku sayang macam mane aku sayang dia sebab dia tempat aku mengadu dan bercerite .

dia suke buat lawak . gembirekan aku kala aku kesedihan . sporting ! dan nenda yang paling rock kat dunie nie . kawan2 aku semua paggil dia nenda rock sebab umur dia 56 tapi ajak aku overnight karoke la , tengok wayang la . phone nak yang touch skrin je . kalau phone biase nak dia campak kan ke sungai . hahaha .

tapi mak aku ? jauh ! aku selalu kecik hati dengan mak aku . selalu bergaduh . yelah umur dia pun 33kan . mak mude memang panas . masih ada mood enjoy lagi . pernah 1 hari tu nenda aku masakan aku lauk kegemaran aku . nenda cakap 'NGAH , NIE LAUK FAVOURITE VEE' tapi ape jawapan mak aku ? 'OHH YEKE ?" seolah2 dia tak tahu makanan kegemaran anaknye sendiri . mama pernah baling baju kat muke aku gare2 aku lambat tipat baju . bergaduh ? selalu !

tahun nie azam aku nak berbuat baik dengan mama . tak nak gaduh2 . nak rapatkan diri dengan dia tapi ape aku buat ada je tak kene dengan dia . kate2 yang dia keluarkan betul2 menyusuk kalbu . sampai buatkan aku menangis walaupun dia tak sentuh aku . terase lebih sakit dari merase rupenye . nak kate kehidupan aku penuh dengan dugaan dan corak hidup yang memilukan . banyak sangat kenangan silam .

kenape mama buat vee macam nie ? mama tak suke vee ke ? benci sangat ke mama kat vee ? vee menangis dalm bilik sorang2 ada mama tahu ? setiap kali vee cerite kejayaan vee , mama langsung tak bagi respon yang  vee gambarkan . pernah sejarah vee dapat A mama diam , pernah vee cerite vee memang game mama diam . sampai kadang vee rase tak berbaloi vee buat semua tu . vee buat semuanye untuk mama , demi mama . supaye mama bangge dengan vee tapi ?? 3hari sebelum mama khawin baru mama nak bagi tahu vee . mama tahu tak ape perasaan vee waktu tu ?

sekarang susah sangat mama nak percayekan vee . vee banyak kali curi perhatian mama tapi mama langsung tak nampak . walaupun kite tak lame duduk same tapi jangan lah sampai mama layan vee macam nie . vee jugak ada perasaan dan hati ma .tak kan vee nak benci mak sendiri ? baru tadi vee buat baik dengan mama . lepas tu vee terpecahkan cermin mama sampai macam tu sekali mama marah vee ? balik sane kene itu , balik sini kini ini . kat asrama jadi macam nie . malangnye nasib vee nie kan ? vee dah tak tahu dah nak mengadu , nak bercerite kat siape .

vee tanam diri dah habis sekolah nanti vee cepat2 keluar dari rumah nie .sementare tunggu result spm vee kerje carik rumah . biar vee pergi jauh2 dari mama kalau itu yang buat mama happy . vee kan serabutkan kepale mama kalau ada kat rumah . vee tak tahu la ape salah vee kat mama . ada je yang tak kene . padahal vee duduk dalam bilik 24 jam sehari . tak usik barang mama . tak keluar . ape lagi ma ? kenape lah papa pergi cepat sangat ? vee tak tahan macam nie pa . papa tolong la vee . vee buntu . ! papa nampak kan vee pergi kubur papa menangis2 hari tu ? entah la pa . 1tahap vee terlalu sedih sampai vee dah  tak menangis . penat sebab sering menangis . tak de orang yang faham kite . tak de orang yang merasai ape yang kite rase dan tak de orang yang boleh tolong kite . sekurang2nye vee berazam nak jadi seorang yang baik dari semalam . kalau tak dah lame vee hanyut .

orang tak tahu ape vee buat . papa penguat semangat vee untuk harungi setiap dugaan . biarlah vee duduk seorang didunie nie pun . takpe . tak kisah . asalkan vee tak sedih . kecik2 dah jadi macam nie kan pa ? 1 je vee mintak dari papa disane . tolong doakan vee , tolong bimbing vee . vee tak dapat lari dari masalah pa . vee sorang je . adik akak abang smua tak ada ! biar vee jauh dari mama daripada duduk dekat asik nak gaduh je . nanti buat dose . baik vee elakkan . vee sedih sangat . kenape tiap kali vee kene marah dengan diaorang , kenape mesti sebut name papa ? salah vee jangan nak babitkab papa ! takpe lah pa , vee tahu papa sentiase ada di sebelah vee walaupun vee tak nampak . 1 je pa , VEE SAYANG PAPA SANGAT2 !
:(

Bonjour
You've Stuck


Welcome to My blog. I hope you +Follow me. Cick here to exit.
italic underline bold Link

Old Post | New Post